Saturday 21 October 2017

Byggtradingsystem med trade by jack schwager


Easy Language Tutorial pip-gandalf: mq4 manipuleras av mäklare, så vi behöver konvertera från mq4 till tradingstation. Vet någon ett verktyg som konverterar mq4 till enkelt språk Vad menar du med mq4 manipuleras av mäklare. Hur kan de manipulera binär kod som kompileras och körs. Det gör mig orolig. Vänligen utveckla. Men för att göra det skulle det behöva en av två saker: 1. Intervenera i en justeringsprocess och justera koden - MT4 använder inte JIT Compilation eftersom MS Visual Studio unmanaged C gör det inte. 2. Manipulering av köra binär kod. Det skulle kräva antingen ett extremt sofistikerat monteringsnivå programmatiskt manipulationsverktyg som kan göra sitt smutsiga arbete i millisekunder (för att tillhandahålla sådana snabba beställningsfyllningar, etc.) eller på flygdekompilering med programmatiskt källkodsmönsterigenkänning. Båda dessa tekniker är i sin extrema barndom och det är högst osannolikt att de används. Hur skulle en mäklare dra fördel av att manipulera din MQ4 Varför skulle de vilja att jag skulle tro att det finns tillräckligt med dåliga handlare där ute så att de kan dra nytta av denna nivå av inblandning. Nu är stoppstopp en helt annan sak helt, men inget programmeringsspråk hjälper oss med det. Kan du fördjupa dig på din kommentar. Här är det en fil som innehåller följande EasyLanguage-böcker (EasyLanguage-versionen är förmodligen ganska gammal (för TS 2000 i till TS 6 7.), men ändå användbar.): David Jennings Code Snippets Hur Tos (MetaStock, TradeStation, AIQ). pdf Komma igång med Tradestation Easylanguage. pdf Enkel och seriefunktioner i Easylanguage - Jurik. pdf Strategi Trading - Genom Tradestation Technologies. pdf Tradestation - Easy Language for TradeStation - Komma igång. pdf TradeStation - EasyLanguage Reference Guide. pdf Wiley - Building Winning Trading Systems med TradeStation, 2003.pdf JackSchwagers (OMEGA FORSKNING) Komplett guide till att designa och testa Trading Systems CD (STAD (Strategi, handel och utveckling) - Easy Language Vol 1-13 - Omega Research - (CloneCD).rar (för att bränna på acd med ett brinnande program som stöder CloneCD-format) Jag börjar snart skriva en handledning i Easy Language Jag vill höra din åsikt och det är värt tiden Är det värt dags. Jag är säker på att det skulle vara bra för m malm MT4 kodare för att bättre kunna komma åt det stora biblioteket med EasyLanguage-indikatorer och system. Detta bibliotek har utvecklats under många år av många Tradestation-användare och nu är det både stort och sofistikerat. Många indikatorer som TS-användare tar för givet är fortfarande otillgängliga i MT. Jag ser att människor fortfarande kämpar för att hitta saker som en MT-version av R-Squared-indikatorn, som bara är en uppenbar, grundläggande del av en handlarverktyg, och är inbyggd i Tradestation. Det finns många, många saknade verktyg som detta i MT världen. Och jag har ännu inte sett djupare verktyg som Haar Wavelets i MT, för att inte tala om coola saker som Diskret Cosine Transform etc. mm. Metatrader-organisationen borde betala dig för att göra det här. De borde ha gjort något som detta själva. för länge sedan. På en annan anteckning: Om någon vet om effektiva användarvänliga sätt att använda Tradestation med MT-mäklare, skulle det vara enormt. AFAIK är de tillgängliga metoderna ganska obehagliga eller användarvänliga. Tradestations backtesting och speciellt optimeringsmöjligheter non-trading desk mäklare rikedom motorer inom räckhåll. Pecunia non olet: På en annan anteckning: Om någon vet om effektiva användarvänliga sätt att använda Tradestation med MT-mäklare, skulle det vara enormt. AFAIK är de tillgängliga metoderna ganska obehagliga eller användarvänliga. Jag skulle ha trott att det skulle vara mer användbart att hitta ett sätt att använda MT4 med ECN-mäklare. Enkla språkstrategier MACDRSI och en parabolisk SAR-omkastning Hej Alla - Jag arbetar för närvarande heltid och försöker lära mig att handla. Detta visar sig svårt eftersom det inte finns tillräckligt många timmar på dagen för studier. När jag inte är på jobbet studerar jag för marknaderna, tittar på träningsfilmer eller lyssnar på ljudutbildning. Jag kommer nära att börja handla men vill utveckla några strategier och backtest dem. Jag lärde mig mycket om teknisk analys från 2 böcker, en är teknisk analys av finansmarknaderna av John J. Murphy och den andra är teknisk analys förklarad av Martin J. Pring. Båda var tunga men bra Jag har prenumererat på TradeStation och gått igenom online-tutorials och läst referensmaterial på Easy Language och tittat på online-handledningarna också. För att komma till saken vill jag att någon ska hjälpa mig med koden för 2 strategier. Den första är att generera en lång post när 3 villkor är uppfyllda. 1. MACD har haft crossover och är på väg mot 0 eller quotnorthquot igen. 2. RSI indikerar att föremålet är i överlämnat territorium. 3. Det finns en parabolisk SAR-köpbekräftelse. Koden jag har hittills för den här är: ingångar. FastLength (12), SlowLength (26), MACDLength (9) ingångar. Pris (Stäng), Längd (14), OverSold (30) ingångar. AfStep (0,02), AfLimit (0.2) variabler. MyMACD (0), MACDAvg (0), MACDDiff (0) variabler. MyRSI (0) - variablerna. oParCl (0), oParOp (0), oPosition (0), oTransition (0) MyRSI RSI (Prislängd) MyMACD MACD (Stäng FastLängd. SlowLength) MACDAvg XAverage (MyMACD. MACDLength) MACDDiff MyMACD - MACDAvg Om CurrentBar gt 2 och MACDDiff passerar över 0, undviker då falsk kryssbekräftelse vid CB 2 (vid CB 1. MyMACD och MACDAvg kommer att vara densamma). Strategin är avsedd att lägga en order på en given stapel som gäller hela längden på nästa stapel. Det är inte avsett. i denna strategi. för att någon av orderparametrarna ska variera ska beräknas på nytt. 91 IntrabarOrderGeneration false 93 Värde1 ParabolicSAR (AfStep. AfLimit. OParCl. OParOp. OPosition. OTransition) om oPosition - 1 sedan Köp (ParLE) nästa stapel vid oParOp Stopp Vet någon hur man lägger till ett utgångstillstånd i att jag har ett par att testa men det tar mig åldrar att hitta kodexempel. Den sekundära strategin Jag gillar att skapa är en baserad på dagliga diagram med Parabolic SAR. Jag tycker om att skanna tillbaka på 21 dagar och generera en köpsignal på den första långa inmatningspunkten eller en säljsignal på den första korta inmatningspunkten, dvs en lång eller kort inmatning på den paraboliska omkastningen, då en stopp - eller säljsignal på nästa omkastning. Denna strategi skulle jag köra på dagliga diagram. Jag har inte kommit så långt med den här som jag har problem med vissa ordposter och andra uttalanden. För den paraboliska SAR-strategin avslutar ID att generera en säljsignal vid SAR-omkastningen. Känner någon koden som jag skulle kunna använda för det Koden jag har hittills för just det är just början: Strategin är avsedd att göra en order på en viss stapel som gäller hela längden på nästa stapel. Det är inte avsett. i denna strategi. för att någon av orderparametrarna ska variera ska beräknas på nytt. 91 IntrabarOrderGeneration falska 93 ingångar. AfStep (0,02), AfLimit (0.2) variabler. oParCl (0), oParOp (0), oPosition (0), oTransition (0) Värde1 ParabolicSAR (AfStep. AvLimit. oParCl. oParOp. oPosition. oTransition) om oPosition - 1 sedan Köp (ParLE) nästa bar vid oParOp stoppa om oPosition 1 sedan Sälj kort (ParSE) nästa stapel vid oParOp-stoppänden. Vilken som helst hjälp alls skulle uppskattas. Anställd jan 2003 Jag är ingen expert på EL men jag kan skriva de flesta strategier som jag behöver. Men jag använder TS2Ki som jag inte tror att du använder ser på din kod. Vad jag skulle säga är att jag tror att du komplicerar saker med för många variabler i dina citat. Jag har hittat det bästa sättet att ta sig runt det här är att ha tillståndsdeklarationer så att du kanske har något liknande: Condition1 Currentbar gt 1 och MyRSI OS Du fortsätter att lägga till villkorliga uttalanden som kommer att fylla i din strategi och då när du gör ditt quotIfquot uttalande blir det bara : Om Condition1 och Condition2 och Condition6 then. etc. Jag har funnit detta hjälper enormt med att utarbeta logiken och se till att jag har varje liten del korrekt kodad. Jag hoppas det här hjälper lite Hej Paul - Jag läste de första kapitlen i den boken och det säger i grund och botten exakt vad du berättade för mig att koncentrera mig på, vilket skulle ha en struktur och kod i moduler. Så jag har lite längre med kod för stoppavbrott och efterföljande stopp, men mina ingångar och utgångar är tillräckligt täta. Jag håller på det. Skulle uppskatta dina synpunkter på det men ingångar. AccFactorStep (0.02), AccFactorLimit (0.2), protStop (500), trailStopThresh (500), trailStopPrcnt (25) variabler. oParCl (0), oParOp (0), oPosition (0), oTransition (0) Värde1 ParabolicSAR (AccFactorStep. AccFactorLimit. oParCl. oParOp. oPosition. oTransition) om oPosition - 1 börjar sedan Köp (ParLE) nästa stapel vid oParOp stoppänd om oPosition 1 startar så sälj kort (ParSE) nästa stapel vid oParOp stoppa SetStopLoss (protStop) SetPercentTrailing (trailStopThresh, trailStopPrcnt) ID gillar att strama upp koden för att generera snabbare in - och utgående signaler baserat på den första signalen från Parabolic SAR på en dagligt diagram. Om du har några idéer Id uppskattar det Ursprungligen postat av Blackey Hej Paul - Jag läste de första kapitlen i den boken och det säger i stort sett exakt vad du berättade för mig att koncentrera mig på, vilket skulle ha en struktur och kod i moduler. Så jag har lite längre med kod för stoppavbrott och efterföljande stopp, men mina ingångar och utgångar är tillräckligt täta. Jag håller på det. Skulle uppskatta dina synpunkter på det men ingångar. AccFactorStep (0.02), AccFactorLimit (0.2), protStop (500), trailStopThresh (500), trailStopPrcnt (25) variabler. oParCl (0), oParOp (0), oPosition (0), oTransition (0) Värde1 ParabolicSAR (AccFactorStep. AccFactorLimit. oParCl. oParOp. oPosition. oTransition) om oPosition - 1 börjar sedan Köp (ParLE) nästa stapel vid oParOp stoppänd om oPosition 1 startar så sälj kort (ParSE) nästa stapel vid oParOp stoppa SetStopLoss (protStop) SetPercentTrailing (trailStopThresh, trailStopPrcnt) ID gillar att strama upp koden för att generera snabbare in - och utgående signaler baserat på den första signalen från Parabolic SAR på en dagligt diagram. Om du har några idéer Id uppskattar det är kreslik ett handelsvänligt handelsföretag som kan vara användbart för dig. Bygga Winning Trading Systems, hemsida, 2: a utgåvan Den uppdaterade upplagan av guiden till att bygga handelssystem som kan hålla takt med marknaden Aktien marknaden utvecklas ständigt och i kombination med det nya globala ekonomiska landskapet måste handlare radikalt ompröva hur de gör affärer i hemlandet och utomlands. Ange Building Winning Trading Systems, andra upplagan. den helt nya inkarnationen av den etablerade texten för att få ut det mesta av handelsvärlden. Med tekniken nu ett genomgripande element i alla aspekter av handel har problemet blivit hur man skapar ett nytt system som uppfyller kraven i det förändrade finansiella klimatet och hur man får det att fungera. Att ge röst till frågan om varje handlare och investerares läppar, frågar boken, hur kan vi bygga ett handelssystem som kommer att vara avgörande för våra alltmer stressade marknader Svaret Upprätta mekaniska handelssystem som tar bort mänskliga känslor från ekvationen och utgör hörnstenen i en komplett handelsplan och med större smidighet, egenskaper som är viktigare än någonsin med tanke på marknadernas kinetiska takt. Presenterar en helt ny strategi för handelssystem som visar näringsidkare hur man skapar system som kommer att fungera under tjugoförsta århundradet. Expertråd från högt respekterad handelsmyndighet innehåller George Pruitt en ny webbplats med uppdaterad TradeStation-kod och visar hur man använder världarna bästa investeringsprogramvaruplattformen för att utveckla och utnyttja handelssystem som verkligen fungerar. Återigen banar vägen för näringsidkare som vill anpassa sig till sin miljö bygger Building Winning Trading Systems, Second Edition, kompetens inom indikatordesign och systembyggnad i en oumbärlig volym. KAPITEL 1 Fundamentals8212What är EasyLanguage 1 Varianter och datatyper 2 Operatörer och uttryck 4 TradeStation 2000i vs TradeStation 9.0 7 KAPITEL 2 EasyLanguage Program Structure 33 Structured Programming 33 Programhuvud 34 Beräkningsmodul: MyRSIsystem 35 KAPITEL 3 Programkontrollstrukturer 41 Villkorlig förgrening med If-Then 41 Villkorlig förgrening med If-Then-Else 45 Repetitive Control Structures 50 KAPITEL 4 TradeStation Analysis Techniques 55 PaintBar and ShowMe Studies 62 KAPITEL 5 Mätning av handelssystemets prestanda och systemoptimering 79 TradeStation8217s sammanfattningsrapport 80 Handelsanalys 90 Optimering Old School Style 95 KAPITEL 6 Handel Strategier som fungerar (The Big Damn Chapter on Trading Strategies) 127 Keltner Trading Strategy 128 Handelsstrategin för Bollinger Bandit 131 Handelsstrategin för termostaten 134 Strategin för Dynamisk Break Out II 141 Strategin för Super Combo Day Trading 147 Ghost Trader Trading Strategy 165 Pengarna Hantera r Handelsstrategi 168 Bonus Trading Strategies 171 KAPITEL 7 Felsökning och Output 175 Logiska versus Syntaxfel 176 Felsökning med utskriftsdeklarationen och utskriftsloggen 176 Felsökning med inbyggd debugger 178 Tabellskapare 184 KAPITEL 8 TradeStation som forskningsverktyg 191 Engagemang av Traders Report 191 KAPITEL 10 Alternativ: Introduktion och strategier 219 Del A: Komma igång med Options Trading 219 Del B: Strategier och handel med verkliga alternativ 242 KAPITEL 10 Använda TradeStation8217s procentändringar för att spåra relativ prestanda 211 Arbeta med procentändringsdiagram 213 KAPITEL 10 11 Intervjuer med utvecklare 251 BILAGA A TradeStation 2000i Källkod för Select Bollinger Bandit 295 Dynamisk Break Out II av George Pruitt 296 DBS II Fade av George Pruitt 297 King Keltner Program av George Pruitt 298 Seasonal Soybean 303 Super Combo av George Pruitt 304 Termostat av George Pruitt 307 Ghost Trader av George Pruitt 309 Money Manager av George Pruitt 311 BILAGA B Reserverade ord Snabbreferens 313 Om webbplatsen 389Bygga vinnande handelssystem med TradeStation Kapitel 1. Grundläggande. Kapitel 2. EasyLanguage Program Structure. Kapitel 3. Programskontrollstrukturer. Kapitel 4. TradeStation Analysis Techniques. Kapitel 5. Mätning av handelssystemets prestanda och systemoptimering. Kapitel 6. Handelsstrategier som fungerar (eller The Big Damn Chapter på handelsstrategier). Kapitel 7. Felsökning och OutPut. Kapitel 8. TradeStation som ett forskningsverktyg. Kapitel 9.Använd TradeStations Procent Ändra diagram för att spåra relativ prestanda. Kapitel 10. Alternativ. Kapitel 11. Intervjuer med utvecklare. Bilaga A. EasyLanguage-syntaxfel. Bilaga B. TradeStation 2000i Källkod för Välj program. Bilaga C. Reserverade ord Snabbreferens. GEORGE PRUITT är chef för Research for Futures Truth magazine. Dessutom har han skrivit för Futures magazine och har haft sin forskning publicerad av The Wall Street Journal och Barron s. Mr Pruitt har en kandidatexamen i datavetenskap från University of North Carolina i Asheville och programmerade programvaran Excalibur. Pruitt har kodat över 1000 olika handelsmetoder. Han är medförfattare till The Ultimate Trading Guide (Wiley). JOHN R. HILL är president och grundare av Futures Truth magazine, en ledande periodisk som analyserar och betygser handelssystem. Han har en magisterexamen i kemoteknik från Ohio State University. Mr. Hill är också medförfattare till The Ultimate Trading Guide (Wiley).

No comments:

Post a Comment